Bibelselskapet

Manus og presentasjoner er utarbeidet av bibelbrukskonsulent Hans J. Sagrusten i Bibelselskapet og videoene er produsert av Hope Channel Norge. Stoffet i videoene blir presentert av: • Ingeborg Mongstad-Kvammen, PhD, generalsekretær i Bibelselskapet • Hans-Olav Mørk, leder for bibeloversettelse i Bibelselskapet • Anne Kristin Aasmundtveit, bibelforteller i Bibelselskapet • Hans J. Sagrusten, bibeloversetter i Bibelselskapet

 
Bibelstudier - Apostlenes gjerninger

Mange historikere mener at verdenshistoriens tre viktigste årtier var da en liten gruppe menn førte evangeliet ut til verden.

 
Bibelstudier - Bibelske misjonærer

Denne studieserien tar for seg kallet Jesus har gitt til de som tror på ham. Han ber oss om å være misjonærer. Men skal ordet misjonær begrenses til å betegne kun personer som reiser langt av sted til fremmede land for å fortelle om Jesus? Eller kan alle som tror på ham være en misjonær? Ordet misjon betyr «å sende eller bli sendt ut for å utføre en tjeneste.» Hva det dreier seg om kan neppe sies bedre enn det som går under betegnelsen «Misjonsbefalingen»: «Da trådte Jesus frem og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.» (Matt 28,18–20)

 
Bibelstudier - Daniel

Fra kong Nebukadnesars drøm til Daniels utfrielse fra løvehulen viser Daniels bok oss Guds nærhet. Boken er fremdeles en stor åpenbaring av Jesu Kristi kjærlighet og karakter.

 
Bibelstudier - Den hellige ånd og åndelighet

I denne programserien skal vi se hvor viktig Den hellige ånd er for vår kristne erfaring. Den hellige ånd er selv Gud og kjenner Gud slik ingen mennesker kan. Derfor kan han gi oss en troverdig og pålitelig åpenbaring om Gud. Først inspirerte Den hellige ånd Bibelens forfattere, og i dag veileder han oss i studiet av det som han hadde inspirert disse forfatterne til å skrive. I Jesus Kristus garanterer Den hellige ånd for vår frelse, og han leverer bevis på Guds verk i oss. Den hellige ånd renser oss fra synd og helliggjør oss.

 
Bibelstudier - Esra og Nehemja

Esra og Nehemjas utfordring var å gjenoppbygge byen Jerusalem, dens administrasjon og nasjonens suverenitet – som skulle bane veien for Messias’ komme.

 
Bibelstudier - Evangeliet i Galaterbrevet

Hva er det ved Galaterbrevet som har gjort det til Reformasjonens ryggrad? Hvorfor har dette brevet rørt ved så mange hjerter?

 
Bibelstudier - Familien livet igjennom

Det er i familien vi har vår begynnelse, og den er ofte den største positive kraften i vårt liv og i møtet med utfordringene på vei gjennom livets stadier.

 
Bibelstudier - Forberedelse for endetiden

To store tidsprofetier om historien fram til Jesu gjenkomst er skrevet i Bibelen, den ene i Daniels bok, og den andre i Åpenbaringens bok. Dette er virkelig spennende historier som denne TV-serien gir et innblikk i.