Bibelstudier - Evangeliet i Galaterbrevet

Hva er det ved Galaterbrevet som har gjort det til Reformasjonens ryggrad? Hvorfor har dette brevet rørt ved så mange hjerter?

 
Bibelstudier - Familien livet igjennom

Det er i familien vi har vår begynnelse, og den er ofte den største positive kraften i vårt liv og i møtet med utfordringene på vei gjennom livets stadier.

 
Bibelstudier - Forberedelse for endetiden

To store tidsprofetier om historien fram til Jesu gjenkomst er skrevet i Bibelen, den ene i Daniels bok, og den andre i Åpenbaringens bok. Dette er virkelig spennende historier som denne TV-serien gir et innblikk i.

 
Bibelstudier - Frelse av tro alene

For 500 år siden slo den 33-årige teologiprofessoren Martin Luther opp sine 95 teser på kirkedøra i Wittenberg. Tesene som Luther slo opp ble gnisten som tente reformasjonens ild – og endret verden for alltid.

 
Bibelstudier - Hebreerbrevet

Det som fengsler leserne av Hebreerbrevet, er ikke bare det Jesus har gjort, men hvem han er.

 
Bibelstudier - Hjertets motiver

Slik Bibelen lærer det, er forvaltning bl.a. et botemiddel mot materialismens farer eller verdslighet generelt.

 
Bibelstudier - Hvilen i Kristus

Da Jesus ba oss komme og finne hvile i ham (Matt 11,28), mente han ikke bare disiplene eller de første kristne. Han så fremtidige generasjoner av utslitte mennesker som trengte å finne kilden til hvile.

 
Bibelstudier - Hvordan forstå Skriften?

Vi skal undersøke hva Bibelen lærer oss om hvordan vi skal forstå tekstene. I stedet for først å ty til kilder som vitenskap, filosofi og historie, vil vi la bibeltekstene vise oss de redskapene som lar oss se Bibelens store sannheter.

 
Bibelstudier - I smeltedigelen med Kristus

På korset bar Jesus "våre smerter" (Jes 53,4) - alle sammen. Det er den mest utrolige handlingen i universets historie.