TV-serier / Historie

The Master's Brush

Join beloved inspirational artist Nathan Greene and host Mark Finley as they take a close look at many of Nathan's most popular works.The Master's Brush includes 26 episodes in which you will discover many behind the scenes stories and get a perspective on Nathan's creative process. A must see collection!

 
Stridens Hopp

Den svenske TV-serien «Stridens Hopp» er en serie som tar deg med bak kulissene i striden mellom godt og ondt. Denne kampen er det sentrale temaet i Åpenbaringens bok, den siste boken i Bibelen. Fokuset for serien er hvordan mennesker ned gjennom historien har funnet håp i løftet om Jesu gjenkomst. Programleder for serien er Claus Nybo, grunnlegger og daglig leder av LifeStyleTV. Sammen med Nybo er Dan Milares, forkynner og foreleser, og kirkehistorikeren Kenneth Jørgensen. De tre viser oss hvordan Bibelens hovedbudskap har blitt mottatt av noen og motarbeidet av andre i løpet av historiens gang. Tross sterke krefter som har kjempet mot sannheten, har Bibelens store sannhet om Frelsen i Jesus Kristus og løftet om Hans andre komme bestått og blitt tatt vare på. I en tid med religiøse motsetninger er programledernes diskusjon om forskjellen mellom viljen til å gi sitt liv for sannheten og viljen til å ta liv for sannheten høyaktuell. Serien består av et program for hvert av kapitlene i boken Mot historiens klimaks, og er produsert av LifeStyleTV

 
Bibelselskapet

Manus og presentasjoner er utarbeidet av bibelbrukskonsulent Hans J. Sagrusten i Bibelselskapet og videoene er produsert av Hope Channel Norge. Stoffet i videoene blir presentert av: • Ingeborg Mongstad-Kvammen, PhD, generalsekretær i Bibelselskapet • Hans-Olav Mørk, leder for bibeloversettelse i Bibelselskapet • Anne Kristin Aasmundtveit, bibelforteller i Bibelselskapet • Hans J. Sagrusten, bibeloversetter i Bibelselskapet

 
meg@Gud

meg@Gud er en oppdagelsesreise for nysgjerrige tenåringer. Reisen kan gjøres alene, men er best egnet for grupper som ønsker å oppleve noe godt sammen. Dette er en undersøkende reise som tar tak i livets grunnleggende spørsmål: Hvem er jeg? Hvorfor er jeg her? Hva er meningen? Hva med fremtiden? Hva kan jeg gjøre? Klikk her for mer info.

 
The Seventh Day

Dokudrama som tar seerne med tilbake over århundrer for å avdekke historien om den bibelske sabbaten. Historien bekreftes av femti historikere og teologer rundt om i verden. Sammen gir de en dyptpløyende gjennomgang med illustrerende dramatiseringer.

 
Fenomenet Paulus

Paulus forsøkte å bekjempe kristendommen med alle midler. Men på et øyeblikk ble han forvandlet fra innbitt motstander til energisk forsvarer. Hva fikk ham til å foreta en helomvending? Enten du er troende, ateist eller agnostiker vil du ha nytte av å bli bedre kjent med Paulus og det han skrev.

 
Patmosvisjonen

Hvordan går det egentlig med kloden vår? Hva slags framtid kan jeg forvente meg når jeg blir gammel? For ikke å snakke om barna våre... Hva kan de forvente seg? Patmosvisjonen er et kurs utviklet av Norsk Bibelinstitutt som tar for seg de tre første kapitlene av Åpenbaringens bok: Sju konsise brev fra Gud til mennesker i sju svært ulike situasjoner. Du vil se hvordan brevene er ment å forberede deg på den framtidsvisjonen Gud er i ferd med å virkeliggjøre.

 
Menneskesønnen

I enkelte ordbøker er navnet hans oppført som et banneord samtidig som milliarder hevder å tilbe ham. Noen regimer dreper etterfølgerne hans, andre dreper i hans navn. Troende skriver sinte brev i avisene og står fram på TV for å fordømme verdens forfall og umoral, gjerne med løfter om en grusom skjebne uten ende for dem som ikke vil høre. Er det rart at mange tenker at verden ville vært bedre uten? Mahatma Gandhi lurte på om vi i vesten i det hele tatt hadde lest boken! Hva skjedde med teksten om å elske sine fiender? Kanskje er tiden kommet til å lese boken, igjen. Hva med å gi Jesus en ny høring? Hva med slippe ham til i debatten? Bli med og gjenoppdag en Jesus som har blitt borte etter århundrer med maktkamp, religionskrig og protestbevegelser. Vi inviterer deg med inn i den verden der Jesus vokste opp og levde, for å høre ordene hans en gang til. Vi tror du vil bli både overrasket og begeistret…