Utforsk

29 views

Utforsk: Guds helseråd

Gud vil at vi skal ha god helse. Bibelen har ganske mye å si om det. Bli med når vi oppdager hva Gud har å si om hva som skal til for å bevare helsa og leve et godt liv.

VIDEOER

Utforsk: Den store fortellingen

Har du noen gang blitt beskylt for noe uten grunn? Hvordan kjentes det? Har du tenkt på hvordan Gud må ha følt det da en han hadde stor tillit til begynte å baktale ham? Vi ser nærmere på hva Gud sier om disse beskyldningene og hvorfor han lar det som skjer få avgjøre hva som er sant og hva som er bedrag.

Utforsk: Lidelse og smerte

Hvis du kunne stille Gud ett spørsmål, hva ville det være? ble folk spurt i en undersøkelse nylig. De aller fleste svarte: Hvorfor er det så mye lidelse? Underforstått ligger tanken at Gud er årsaken til lidelsen. I dette programmet gir vi Gud sjansen til å forklare seg.

Utforsk: Bibelen

Når vi holder en bibel i hånden, tenker vi neppe på hva det har kostet å ta vare på boken opp gjennom historien. Titusener har blitt drept fordi de stod opp for Bibelen. Den har blitt forbudt, brent, kritisert, låst inne, avvist og oversett. Likevel er den fremdeles en bestselger. I denne episoden lar vi Bibelen tale for seg selv.

Utforsk: Gamle mysterier

Det er mange grunner til at folk stoler på Bibelen. Men ingen stoler på Bibelen bare fordi kirken sier du skal gjøre det. Sånt holder bare ikke. I dette programmet ser vi på en av de mest spennende profetiene i Bibelen. En profeti som strekker seg over mange hundre år. Bli med på en oppdagelse av poengene i Daniel kapittel 2.

Utforsk: Forutsigelser om Jesus

Vi ser nærmere på den aller største av verdens helter og hvordan profetiene har forutsagt detaljer om hans liv og tjeneste. Dessuten snakker vi om hvordan våre liv berøres av hans.

Utforsk: Hvem er Jesus?

Noen tviler på at Jesus er en virkelig person. Men hans liv og det han lærte, er dokumentert i historien og har blitt samlet i den boken som kalles Bibelen.

Utforsk: Hvem er Gud?

Det er noe eget ved å høre til i en god familie, men ikke alle er så heldige. Men det finnes en familie vi kan være med i. Denne åndelige familien blir vi både født inn i og adoptert inn i.

Utforsk: Jesu gjenkomst

Hvis du hadde kullseilt på havet eller var innesperret i en gruve, ville det være veldig gode nyheter hvis du fikk vite at noen kom for å redde deg. Det fine er at vi kommer også til å bli reddet. Jesus Kristus kommer tilbake til jorda, men hvem kommer han for å redde?